سهولت در فضای کسب و کار نیاز جامعه امروز است

شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت) اظهار داشت: جامعه امروز نیاز به تقویت روحیه، امید و حل مشکلات بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی صنعتی و اقتصادی دارد تا با ایجاد سهولت در فضای کسب و کار به رونق بخشیدن و توسعه فعالیت‌های اقتصادی بپردازیم.

به گزارش اکوسیستم، شریعتمداری روز گذشته در دومین دوره آیین اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب به مناسبت 134 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که در محل تالار وحدت برگزار شد، گفت: امروز علیرغم وجود مشکلات در کشور، افق‌های فراوانی نیز وجود دارد و 85 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ مشغول به فعالیت هستند.

وی به این موضوع اشاره کرد که با وجود تعدد مشکلات، اما در کشور واحدهای صنعتی نیز وجود دارند که در عرصه بین المللی پیشتاز هستند. بر این اساس با تکیه بر امید و رفع مشکلات می‌توان به رونق اقتصادی پرداخت، البته این امر با همراهی و هماهنگی دولت، مجلس و پارلمان بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در عرصه اقتصاد در کشور بزرگانی را داریم که با وجود مقررات پیچیده و دست و پاگیر، تحریم‌ها و شرایط پسابرجام که در سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم، هیچگاه دست از تلاش نکشیدند و به هدف نهایی خود یعنی تولید رسیدند؛ این افراد ادامه دهنده راه امین الضرب و امین الضرب‌ها هستند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز خاندان امین الضرب جامع نگری بود؛ آنان مصداق بارز عمل صالح توام با ایمان بودند که امتداد آن در طول تاریخ به جای مانده است.

شریعتمداری متذکر شد: امین الضرب تاجری بود که علاوه بر مسائل اقتصادی و صنعتی، در رسیدگی به مشکلات مردم اهتمام داشت، وی در سال 1288 هجری شمسی که مردم با قحطی و گرسنگی روبرو بودند، با تامین گندم جان آنان را نجات داد.

آیین دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب با حضور محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه)، محمد شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، محمود حجتی (وزیر جهاد کشاورزی)، غلامحسین شافعی (رئیس اتاق بازرگانی ایران) و مسعود خوانساری (رئیس اتاق بازرگانی تهران) برگزار گردید.

 

    نظرات