برگزاری رویداد ملی کارآفرینی هم نت میوه در اصفهان

برگزاری رویداد ملی کارآفرینی هم نت میوه در اصفهان

رویداد هم نت میوه (همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمند سازی) با تمرکز بر موضوعات، مسائل و فرصت‌های موجود در زنجیره تولید و توزیع میوه، شهریور ماه ۹۶ در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، هم نت یک رویداد کارآفرینی سه مرحله‌ای بر اساس شرایط بومی اقتصادی و کارآفرینی هر منطقه بوده که در آن فرصت‌ها به شکل مسئله مطرح می‌شوند و افراد تلاش دارند تا برای خلق ارزش و نشان دادن توانمندی خود به سرمایه گذار و یا صاحبان مسئله، ایده پردازی کرده، تیم تشکیل داده و در صورتی که بتوانند آن را به مدل کسب و کار تکرار پذیر و با ارزش افزوده مبدل کنند.

مرتضی یراقی فرد، دبیر اجرایی این رویداد روز پنج شنبه اعلام کرد: رویداد هم نت میوه با هدف فراهم آوردن بستری برای کارآفرینی در حوزه‌ی  نوآوری‌های آموزشی، ابزارها و تجهیزات هوشمند و خودکار، فراوری میوه، مدیریت ضایعات و ساز و کارهای باغبانی و کشاورزی دقیق از ۱۴ تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

یراقی فرد ضمن اشاره به اینکه رویداد ملی کارآفرینی هم نت میوه بر ارزش تولید میوه در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت تاکید دارد، ادامه داد: محورهای این رویداد شامل ابزارها و تجهیزات، روش‌های نو و فرآوری میوه و مدیریت ضایعات است.

وی بیان کرد: در رویداد کارآفرینی هم نت میوه با تاکید بر مدل‌های نوآوری باز، فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به فرآیند تولید میوه در بین کارشناسان و علاقه‌مندان مطرح می‌گردد تا آن‌ها در فرایندی مشترک سعی کنند مدل‌های کسب و کار پایدار و تکرارپذیری را برای استفاده از این فرصت‌ها و برطرف کردن چالش‌ها ارائه دهند.

یراقی فرد در ادامه گفت: بیشتر مخاطبان رویداد هم نت میوه، دانشجویان و دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، صنایع غذایی و فنی و مهندسی هستند.

دبیر اجرایی این رویداد افزود: در هم نت، علاوه بر ارائه آموزش‌های کاربردی به افراد و تیم‌های شرکت کننده، اتاق‌های فکری نیز با حضور کارآفرینان، تولید کنندگان، برندهای مطرح، صادر کنندگان و کارشناسان کشاورزی و مکانیزاسیون، علوم باغبانی، خاک و گیاه پزشکی، علوم و صنایع غذایی، پروتوتایپینگ (نمونه سازی)، اینترنت اشیاء، رباتیک، هوش مصنوعی، اتوماسیون و ابزار دقیق شکل می‌گیرند.

یراقی فرد گفت: در این رویداد ایده‌ها و طرح‌های برتر، ارزیابی شده و در صورت کسب امتیاز لازم برای نمونه سازی، اعتبار مورد نیاز را دریافت می‌کنند و در نهایت ایده‌های برتر برای ورود به بازار به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند.

جوایز و تسهیلاتی که به تیم‌های برگزیده‌ی رویداد هم نت میوه اعطا می‌کنند، شامل اعتبار نمونه سازی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، ورود تیم‌های منتخب به مرحله شتابدهی، شرکت در نمایشگاه با حضور شرکت‌های تجاری، برندهای مطرح و تولید کنندگان پیشرو و معرفی به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برای دریافت تسهیلات می‌شوند.

این رویداد از طرف بنیاد نخبگان استان اصفهان، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۴ تا ۱۶ شهریور ماه ۹۶ در اصفهان برگزار خواهد شد. پیش از این، رویدادهای هم نت در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، روستایی و آب نیز در اصفهان برگزار شده بود.

    نظرات