دولت چین فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین را محدود می کند

دولت چین فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین را محدود می کند

مقامات چینی قصد دارند با بکارگیری دستور العمل جدیدی فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین را در این کشور به تدریج از میان بردارند.

به گزارش اکوسیستم، رگولاتور مالی چین اعلام کرده است که شرایط را برای فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین در این کشور دشوارتر خواهد ساخت. به زودی دفتر ریسک مالی اینترنتی، دستور العملی را به دولت‌های محلی ابلاغ خواهد کرد تا عرصه برای فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین تنگ‌تر شود و آنها از را از دور تجارت خارج کنند.

بر اساس این دستور العمل دولت‌های محلی با استفاده از قدرت و بکارگیری قوانین مالیاتی و حفاظت از محیط زیست فعالیت توسعه دهندگان بیت کوین را محدود خواهند سازد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در فرایند استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می‌شود و در حال حاضر دو سوم کل برق مصرف شده در فرایند تولید بیت کوین در جهان در کشور چین مصرف می‌گردد. اکنون دولت چین با اعمال فشار به این بخش و قانونمند کردن استفاده از انرژی برق در تولید بیت کوین که پاشنه آشیل این ارز رمزپایه است، بخشی از سیاست‌های خود را برای محدود کردن فعالیت توسعه دهندگان این ارز دیجیتالی پیش خواهد برد.

رگولاتور مالی چین نگران است که ارزهای رمزپایه به عنوان ابزار سرمایه گذاری با ریسک بالا در این کشور مورد استقبال قرار گیرند و این مسئله افزایش ریسک‌های مالی را به دنبال خواهد داشت. به علاوه احتمال دارد از این نوع ارزها در فعالیت‌های غیر قانونی از جمله پول‌شویی استفاده شود.

    نظرات