هفت قدم برای تولید محتوای ناب

هفت قدم برای تولید محتوای ناب

چند سالی است که مصرف‌کنندگان از سوی دیجیتال‌ مارکترهای مختلف از مبتدی تا حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفتند، گاهی محتوای بی ربط، تکراری یا کسل‌کننده به آن ها تحمیل شده است و گاهی هم به  شکل درست در مسیر KPI های کسب‌وکار حرکت کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم هفت قدم برای تولید محتوایی که موجب تقویت برندینگ شود را برای شما شرح دهیم.

اکوسیستم - شناسایی مخاطب:بهترین‌های تولید محتوا از اطلاعات و تحقیقاتی که پیرامون کاربران وجود دارد استفاده می‌کنند (این تحقیقات می‌تواند توسط خودشان یا دیگران صورت گرفته باشد). هدف اول باید شناسایی مخاطب‌ها و پیدا کردن مشتریان هدف باشد که یک یا چند خصوصیت ویژه دارند. تولیدکنندگان محتوا باید پتانسیل‌های ذهنی کاربران را کشف کنند. برای محتوا باید الویت‌بندی انجام شود که چه دسته‌هایی باعث ترافیک بیشتر سایت می‌شوند این الویت‌بندی بر اساس شناخت کاربران است.

انتخاب موقعیت درست : محتوا باید کی،کجا،به چه شکل منتشر شود؟ برندها باید رابطه‌ای بر پایه اعتماد با کاربران شکل دهند. اگر صداقت رکن جدایی‌ناپذیر محتوای شما باشد، اعتماد شکل خواهد گرفت. محتوای خود را با زمانبندی مشخص و در کانال های ارتباطی مرتبط بارگذاری کنید؛ تجربه نشان داده است که بهتر است روی همه شبکه های اجتماعی تمرکز نکنید و متناسب با کسب و کار خودتان یک یا دو شبکه اجتماعی را انتخاب کنید.

تمرکز روی محتوای مرتبط و با کیفیت : محتوای باکیفیت برای بازاریابان محتوا یک اصل لازم است. اگر سایت فروش عطر دارید‌، انتشار محتوا درباره‌ جام جهانی روسیه شاید ترافیک خوبی برای سایت شما ایجاد کند اما کاملا غیر عقلانی است، چرا که منجر به فروش عطرهای شما نخواهد شد و سایت شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد.

ایجاد رابطه حسی: احساسات را به کار گیرید. عشق و علاقه‌ی مخاطبان را درگیر کنید در این صورت احتمال "نه" گفتن آن‌ها کمرنگ می‌شود، اغلب کافیست موضوع مورد علاقه آن‌ها را پیدا کنید. لحن و نوع نگارش درستی انتخاب کنید.

سازگاری با شخصیت کاربران: شاید کمی با قدم اول هم پوشانی داشته باشد؛ اما اقدامات متفاوتی برای اجرا شدن آن نیاز است. تولیدکنندگان محتوا باید ذهنیت و شخصیت کاربران خود را درنظر بگیرند، اگر مخاطب شما کارآفرین است، مفاهیمی که منجر به آرزو و رویا می شوند برایش جذاب خواهد بود و برای هنرمند این مفهوم به خلاقیت تغییر می کند.

شخصی‌سازی: بهترین شکل یک محتوا نوع شخصی‌سازی شده آن است؛ چقدر جذاب خواهد بود اگر محتوایی که شما در زمان بازدید سایت دریافت می‌کنید با محتوایی که دوست شما در مواجهه با همان سایت دریافت می‌کند متفاوت باشد.

تعامل سازی: محتوای شما باید به نحوی تنظیم شود که منجر به تعامل کاربر شود (از عضویت در خبرنامه ایمیلی تا نظردهی در مورد محصول یا خرید و.... نوعی تعامل محسوب می شوند). از کاربران به شکل مستقیم یا غیرمستقیم بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند..

    نظرات