برگزاری اولین کارگاه آموزشی انجمن بلاک‌چین مشهد

برگزاری اولین کارگاه آموزشی انجمن بلاک‌چین مشهد

انجمن بلاک چین مشهد از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و 18 خرداد ماه سال جاری نیز با برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بلاک‌چین و پیاده سازی قراردادهای هوشمند در مشهد اولین گام خود را طبق برنامه زمانبندی برداشت. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، شناسایی علاقمندان و متخصصین این حوزه بود.

به گزارش اکوسیستم، بلاک‌چین یک فناوری نوظهور است که به تازگی توجه بسیاری از اشخاص، ارگان‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی در کشورمان را به سوی خود جلب کرده است. از اینرو در فضای مجازی شاهد انتشار اطلاعات بسیاری در این خصوص هستیم، اما متاسفانه گاهی این اطلاعات به طور اشتباه یا ناقص بین کاربران فضای مجازی منتقل می‌شود.

انجمن بلاک‌چین مشهد با هدف آشنایی، تحقیق و توسعه دانش فنی و تحقیق و توسعه راهکارهای فناوری بر بستر بلاک‌چین فعالیت خود آغاز کرد. در همین راستا و با هدف شناسایی علاقه مندان و متخصصان این حوزه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی بلاک‌چین و پیاده سازی قراردادهای هوشمند در مشهد نمود.

این کارگاه آموزشی 18 خرداد ماه سال جاری از ساعت 14 الی 20 در سالن فناپ مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. محمدحسن محمدی (مدیرپروژه پیگام) و جواد وطن دوست (توسعه دهنده نرم‌افزار اندروید پیگام) مدرسین کارگاه آموزشی بلاک‌چین و پیاده سازی قراردادهای هوشمند در مشهد بودند.

برگزاری اولین کارگاه آموزشی انجمن بلاک چین مشهد

سرفصل‌هایی که در این کارگاه مطرح شدند، به شرح زیر است:

  • آشنایی با تکنولوژی بلاک‌چین
  • ساختار فنی بلاک‌چین
  • کاربردهای بلاک‌چین در صنایع مختلف
  • آشنایی با تکنولوژی‌های تنگل و هش گرف
  • ساختار اتریوم و پیاده سازی قراردادهای هوشمند

از فعالیت‌های پیش‌رو انجمن بلاک‌چین مشهد می‌توان به برگزاری دورهمی‌های ماهانه با هدف تعامل بیشتر، برگزاری وبینارها و ارائه ویدیوهای آموزشی اشاره کرد. این انجمن از تمام فعالان و علاقه مندان به حوزه بلاک‌چین برای عضویت به منظور پیشبرد اهداف بلند مدت استقبال می‌کند. علاقه مندان از طریق ایمیل mashhadblockchain@gmail.com می‌توانند با انجمن بلاک‌چین مشهد در ارتباط باشند.

    نظرات