پلتفرم ویدیویی اینستاگرام معرفی شد

پلتفرم ویدیویی اینستاگرام معرفی شد

در مراسمی که شب گذشته در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، اینستاگرام از پلتفرم ویدیویی به نام IGTV خود رونمایی کرد.

به گزارش اکوسیستم، اوایل ماه جاری میلادی خبرهایی مبنی برا افزایش محدودیت زمان ویدئوها در اینستاگرام منتشر شد. بالاخره پس از چند هفته، شب گذشته کوین سیستروم (مدیر عامل اینستاگرام) به طور رسمی از IGTV رونمایی کرد. در این پلتفرم جدید کاربران می‌توانند ویدئوهایی تا سقف یک ساعت را به اشتراک بگذارند.

فعلا دسترسی به این پلتفرم ویدیویی برای تمام کاربرام اینستاگرام امکان پذیر نیست، اما این شبکه اجتماعی اعلام کرد که این سرویس جدید به تدریج در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

مدت زمان ویدیوهای IGTV می‌توانند از 15 ثانیه تا یک ساعت باشند، تمام این ویدیوها در کادر عمودی بارگذاری می‌شوند. به علاوه شبکه اجتماعی اینستاگرام در این بخش از ویدیوهایی با رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم ویدیویی اینستاگرام معرفی شد

ظاهرا ویدیوهای IGTV قرار نیست رقیبی برای نت فلیکس یا شبکه HBO باشند، بلکه برای رقابت با یوتیوب آمده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد درآمدزایی مستقیم از تولیدکنندگان محتوا جزو برنامه‌های اصلی اینستاگرام برای این پلتفرم ویدیویی باشد، البته جزئیاتی در مورد چگونگی این کار منتشر نشده است.

اینستاگرام تا سپتامبر سال گذشته میلادی بیش از 800 میلیون کاربر داشت و هم اکنون این تعداد به مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است، به همین دلیل IGTV می‌تواند پلتفرم خوبی برای دیده شدن و کسب شهرت تولیدکنندگان محتوا باشد که می‌توانند در آینده از آن درآمد نیز داشته باشند.

باید صبر کنیم و ببینیم که رقابت IGTV با یوتیوب چگونه پیش خواهد رفت. یوتیوب در زمانی طراحی شد که تماشای ویدیوهای عمودی در گوشی‌های هوشمند متداول نشده بود و قسمت اعظمی از محتوای آن به صورت افقی برای کاربران نمایش داده می‌شود. از اینرو بازخوردهای کاربران از تماشای ویدیوهایی با زمان یک ساعت در حالت عمودی می‌تواند بسیار جالب باشد.

    نظرات