در حال تجربه‌ی تغییر پارادایم هستیم / هاب ابزار همراه اول برای تمرکز در بازارهای توسعه نیافته است

در حال تجربه‌ی تغییر پارادایم هستیم / هاب ابزار همراه اول برای تمرکز در بازارهای توسعه نیافته است

با جناب آقای علی نیک‌محمدی، رئیس اداره‌ی تحقیقات نوآوری و توسعه کسب‌وکار همراه اول در غرفه‌ی هاب مصاحبه‌ای داشتیم. بخش‌هایی از صحبت‌های ایشان را در ادامه می‌توانید بخوانید:

در حال تجربه‌ی شیف پارادایمی هستیم که توجه اپراتور و صاحبان کسب‌وکارها به ایفای نقش فعال‌تر در این اکوسیستم جدید جلب کرده است.

استارتاپ‌ها به عنوان entity اصلی این اکوسیستم خیلی سریع می‌توانند تحول دیجیتال را درک کرده و جلو ببرند. توجه به استارتاپ‌ها یعنی  توجه به اکوسیستم دیجیتال و طبیعتا از طریق استارتاپ‌ها می‌شود مسیر تحول دیجیتال را سریع‌تر طی کرد.

شتابدهنده به رشد معنادار استارتاپ‌ها کمک می‌کند. برای اپراتور مهم است که بعضی از این کسب‌وکارها مطابق با استراتژی خودش هدایت داده و رشد بدهد تا از منافع‌شان استفاده کند.

شتابدهنده‌ ظرفی برای توجه به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا

شتابدهنده‌ها ظرفی برای توجه به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا هستند. مهم است استراتژی همراه اول از طریق بخشی از این شتابدهنده‌ها پیاده‌سازی شود. Verticalهای مختلفی در حال شکل‌گیری هستند و شتابدهنده‌ها باید نقش خود را در این فضای جدید ایفا کرده و بخشی از این کسب‌وکارها را رشد و توسعه دهند.

همراه اول با همکاری بخش دانشگاهی و جامعه‌ی جوان و نخبه‌ی کشور شتابدهنده‌هایی شکل داده است. همین نشاندهنده‌ی توجه همراه اول به تبدیل علم به ثروت با همکاری این بخش‌هاست. همراه اول دانشگاه را محلی می‌داند که در حوزه‌ی علم و فناوری پیشتاز است.

شتابدهنده‌ها می‌توانند به همراه اول کمک کنند که از علم ثروت کسب کند و ارزش، مخصوصا ارزش اقتصادی و مالی، خلق کند.

شتابدهنده بخشی از زنجیره‌ی تبدیل ایده‌ها به محصولات و خدمات هست. پیش از شتابدهنده و بعد از آن عواملی هستند که نباید مغفول واقع شوند.

هاب ابزار همراه اول برای تمرکز در بازارهای توسعه نیافته است

هاب ابزاری در دست همراه اول برای تمرکز در حوزه‌هایی هست که فکر می‌کند بازار در آن‌جا توسعه پیدا نکرده است. تا با توجه به زیرساخت‌هایی که اپراتور دارد آن‌ کسب‌وکارها را توسعه دهد. این دانش در خود همراه اول به صورت پیش‌فرض وجود ندارد.

شکل‌گیری هاب‌ها فرصتی را برای همراه اول ایجاد کرده که بخشی از قابلیت مورد نیاز خودش را در این هاب‌ها شکل دهد.

طبیعی است که یک شتابدهنده در سال‌های اول با چالش‌هایی مواجه باشد. اما در بلندمدت می‌تواند خیلی موثر باشد.

رشد هاب را می‌توان در الکامپ ۲۰۱۸ مشاهده کرد. تبریک می‌گویم به همه‌ی کسانی که در هاب در حال فعالیت هستند. نسبت به پارسال هاب بهشتی رشد پیدا کرده است.

لینک اصل خبر در سایت هاب

    منبع خبر

    هاب

    هاب

    نوآوری و توسعه کسب و کار

      نظرات