ستاد توسعه اقتصاد دانش ­بنیان به ریاست استانداری لرستان و دبیری پارک علم و فناوری لرستان تشکیل شد

ستاد توسعه اقتصاد دانش ­بنیان به ریاست استانداری لرستان و دبیری پارک علم و فناوری لرستان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان به نقل از رئیس پارک؛ به­منظور توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تسهیل در مسیر متنوع‌سازی زیست‌بوم نوآوری در این استان و با تاکید بر استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و دانشگاه­ها در توسعه اقتصاد دانش­بنیان در لرستان، ستاد توسعه اقتصاد دانش­بنیان استان لرستان تشکیل شد.

توسعه فناوری در استان­ها مستلزم همکاری و تعامل سازمان­های مختلف به­منظور فراهم نمودن زیرساخت­های لازم در این خصوص، شناسایی و رفع موانع شکل­گیری و توسعه فعالیت واحدهای فناور و یافتن راه حل رفع این مشکلات است. لذا طی ابلاغ ساز و کار اجرایی فرمان سال ۱۴۰۱ به استانداران کشور، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در لرستان تشکیل ‌شد تا علاوه­بر حمایت از شرکت­های دانش­بنیان از پتانسیل مجموعه‌های استان در مسیر توسعه استفاده شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در این خصوص گفت: هدف از تشکیل این ستاد، ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول است. در این ستاد که به ریاست استاندار لرستان و دبیری پارک علم و فناوری لرستان می­باشد شیوه­ها و رویه­های مشترک برای نقش‌آفرینی پارک­ علم و فناوری و دانشگاه‌های استان و تعامل با دستگاه‌های اجرایی لرستان طراحی می‌شود.

محمودرضا شاکرمی افزود: در این ستاد برنامه پیشرفت اقتصادی مبتنی­بر دانش و فناوری بر اساس مزیت­های استان و فرصت­های قابل استفاده، برای تحقق شعار سال و همچنین برای چهار سال آینده تدوین می­گردد.

وی تصریح کرد: در این راستا کمیته تخصصی پیگیری و نظارت عملیاتی­نمودن شعار سال در استانداری لرستان تشکیل شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و موثر در زیست بوم نوآوری استان از جمله استانداری لرستان؛ پارک علم و فناوری؛ سازمان مدیریت و برنامه­ریزی؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ دانشگاه لرستان؛ سازمان جهاد کشاورزی؛ بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هر کدام مسئولیت قسمتی از برنامه­های تصویب شده در کارگروه استانی را به­عهده خواهند گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خاطر نشان کرد: تاکنون چهار جلسه در استانداری لرستان برگزار شده و برنامه­هایی در این راستا تعریف شده که در حال نهایی­شدن می­باشد.

وی افزود: اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه­ها با تشکیل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نقش مهمی را در توسعه فناوری و اشتغال دانش­بنیان در هر استان ایفا می کنند. همچنین واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان اهمیت بسزایی در تحقق شعار سال دارند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ شرکت فناور (شامل ۱۸ شرکت دانش‌بنیان) در مراکز رشد (۵ مرکز رشد در شهرستان­ها) و پارک علم و فناوری استان فعال هستند که با توجه به ظرفیت استان لرستان در حوزه معادن، کشاورزی، گردشگری، صنایع­دستی و غیره، می‌توان با حمایت از واحدهای فناور و دانش­بنیان توانمند در این حوزه­ها در مسیر توسعه استان گام­های بسزایی برداشت.

محمودرضا شاکرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جدید گفت: افزایش تولید، حفظ اشتغال و توسعه واحدهای فناور و دانش‌بنیان از مهم­ترین اهداف این ستاد در تحقق شعار سال و رشد اقتصادی استان لرستان خواهد بود.

لینک سایر خبرگزاری ها:

خبرگزاری ایلنا https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1231369

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات