برای نخستین بار در کشور دستگاه حمام شستشوی التراسونیک تجاری سازی شد


شرکت کالاک، کارگزار توسعه بازار پارک علم و فناوری خراسان رضوی از تولید دستگاه حمام التراسونیک صنعتی (۳۲۰ لیتری) به سفارش یک شرکت تولیدی، در شرکت سورین صنعت شادیاخ خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ شرکت کالاک، کارگزار توسعه بازار پارک علم و فناوری خراسان، از تولید دستگاه حمام التراسونیک صنعتی (۳۲۰ لیتری) به سفارش شرکت سورین صنعت شادیاخ خبر داد.

راضیه علیرضایی قائم مقام شرکت کالاک در این خبر گفت: ما معتقدیم سرمایه گذاری در ساخت محصولات دانش‌بنیان سودآور است، با همین دیدگاه و در راستای تعالی ساخت ایران، حمایت از تجاری سازی محصولات و دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم فناوری خراسان رضوی شده است.

علیرضائی ادامه داد: پس از عقد قرارداد کارگزاری با شرکت فناور سورین صنعت شادیاخ در یک همکاری بسیار نزدیک و با برنامه اجرایی دقیق در فرایند تجاری سازی، شامل مراحل زیر:

  • تهیه طرح توجیهی اقتصادی و مطالعه بازار برای جذب مشارکت موسسات مالی و سرمایه گذاران
  • همکاری در تهیه و تدوین کاتالوگ و پرزنت از خدمات و تولیدات و محصولات دانش بنیان
  • مقایسه و bench mark مشخصات فنی، کیفی، کارایی و قیمت کالا و خدمات دانش بنیان داخلی با مشابه خارجی
  • بازاریابی و عاملیت عرضه و فروش محصولات و خدمات واحدهای فناور و دانش بنیان

موفق به عقد قرارداد ساخت دستگاه حمام التراسونیک صنعتی (۳۲۰ لیتری) در شرکت سورین صنعت شادیاخ شدیم.

وی همچنین گفت: دستگاه حمام شستشوی التراسونیک برای نخستین بار در کشور، درشرکت سورین صنعت شادیاخ طراحی و در مقیاس صنعتی ساخته شده است و حمام التراسونیک دستگاهی است که با استفاده از امواج فراصوتی برای شستشوی انواع قطعات مختلف صنعتی از آلودگی های مختلف نظیر چربی، زنگ زدگی و ... و با کاهش زمان و هزینه و نیروی کارو دقت بالا به کار می رود.

حمیدرضا غرویان رئیس هیئت مدیره شرکت سورین صنعت شادیاخ نیز در این باره گفت: پس از تولید موفق نمونه های رومیزی حمام التراسونیک در اندازه های ۴ لیتری و بالاتر، با حمایت اداره توسعه بازار پارک علم و فناوری خراسان و معرفی کارگزار توسعه بازار، شرکت کالاک، با یکی از شرکت های مستقر در شهرک فناوری های برتر شهر مشهد، قراردادی منعقد شد و طراحی و ساخت دستگاه حمام التراسونیک ۳۲۰ لیتری در دستورکار قرار گرفت.

غرویان اضافه کرد: این دستگاه بناست برای شستشوی قطعات و قالب های صنعتی این شرکت که در زمینه تولید قطعات لاستیکی صنعت خودرو فعالیت دارند به کار گرفته شود و لازم به ذکر است که تست های اولیه عملکردی برای شستشوی قطعات قالب توسط نمونه های رومیزی حمام التراسونیک انجام و پس از حصول نتیجه مطلوب، پروسه طراحی و ساخت نمونه صنعتی آغاز گردید.

وی تصریح کرد: استفاده از حمام التراسونیک برای شستشوی قطعات قالب در قیاس با روش های سنتی که شامل پولیش، قطعات مختلف قالب و ... می باشد، منجر به افزایش سرعت شستشو، افزایش کیفیت و همچنین کاهش خطرات احتمالی آسیب دیدن قالب می شود. در این روش دیگر نیازی به جداسازی اجزای قالب از یکدیگر برای شستشو نمی باشد و قالب به طور کامل داخل دستگاه قرار گرفته و شسته می شود.

غرویان ادامه داد: همانگونه که شرکت سورین صنعت شادیاخ در زمینه تولید حمام های التراسونیک رومیزی در کشور پیشگام بود، در زمینه تولید نمونه صنعتی نیز نخستین گام را برداشت و این شرکت قادر است تا بنابر سفارش مشتریان، طراحی و تولید دستگاه را در ابعاد مختلف انجام دهد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های اداره توسعه بازار و پروژه های پارک علم و فناوری خراسان، مرکز رشد فناور نیشابور و شرکت کالا فناور گستر کالاک، ابراز امیدواری کرد بتوان با اطلاع رسانی موثر و گسترده شاهد گسترش اسفاده از روش های نوین در تعمیر و نگهداری شرکت ها باشیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات