از دانشگاه پیام‌نور بردسکن و مرکزرشدفناوری دانشگاه و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن بازدید کرد


دکتر اسماعیلی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی: با پتانسیل های شهرستان بردسکن، حمایت کامل خود از مرکز رشد و فناوری دانشگاه پیام نور و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران بردسکن را در استان خواهیم داشت

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی در بازدید از دانشگاه پیام نور در جهت توسعه مرکز رشد و فناوری دانشگاه از پتانسیل های منطقه از جمله مزرعه کشت و صنعت انابد و معادن مس و طلا شهرستان بردسکن بازدید کرد.

در دیدار با دکتر علی دهقان زاده فرماندار این شهرستان گفت: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن و کشاورزی از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برخوردار است و به نوعی می توان گفت بردسکن قطب معدنی و کشاورزی در استان می باشد.

دکتر علی اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۱۰ شهرستان استان مرکز رشد فناوری راه اندازی شده است گفت: استان خراسان رضوی با بیش از ۴۵۰ واحد فناور و ۳۸۰ شرکت دانش بنیان از حیث تعداد دومین و از حیث میزان فروش نخستین استان دانش بنیان کشور است.

وی بیان کرد: بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند که ۸۵ درصد آنها کارشناسی به بالا با میانگین سنی ۳۰ سال می باشند و بیش از ۷۰درصد فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم وفناوری این استان مستقر هستند.

دکتر اسماعیلی آمادگی پارک علم و فناوری استان را برای هر گونه همکاری در حوزه صنایع معدنی در بردسکن اعلام کرد و گفت: با پتانسیل های شهرستان بردسکن، حمایت کامل خود از مرکز رشد و فناوری دانشگاه پیام نور و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران بردسکن را در استان خواهیم داشت و مباحث دانش بنیان را در منطقه توسعه می دهیم.

معاون پارک علم و فناوری استان همچنین گفت: بردسکن در حوزه محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در استان منحصر به فرد است ولی متاسفانه جای صنایع تبدیلی و تکمیلی دراین شهرستان خالی است. وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت آیت الله رئیسی بحث اقتصاد مردمی است گفت: یکی از برنامه های پارک علم فناوری این است که با استفاده از نیروهای جوان نخبه و تحصیل کرده بتوانیم نیازهای مورد نیاز کشور را در حوزه اقتصاد تامین کنیم و خود کفا شویم.

دکتر اسماعیلی افزود: از دیگر برنامه های پارک بحث صنایع معدنی و غذایی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری معدن به جای نفت و گاز دراین رابطه نیز به جد دنبال این هستیم با کمک معادن استان یک پردیس معدنی ایجاد کنیم که بردسکن با توجه به ظرفیت بسیار خوب معادن می شود یک مرکز رشد تخصصی در حوزه معدن راه اندازی کرد.

معاون توسعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهارداشت: در حوزه صنایع غذایی نیز و درراستای ارتقاء بهره وری ۲ میلیون تن بذر و نهاده های کشاورزی از کشورهای مختلف را وارد کرده ایم تا بتوانیم علاوه براینکه بهره وری آن را ارتقا داد به خود کفایی نیز دست پیدا کنیم.

فرماندار بردسکن در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی این شهرستان گفت: باید با رویکرد دانش بنیان و دانش محور و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال پایدار منطقه گام برداشت.

دکتر علی دهقان زاده گفت: با عنایت به پتانسیل‌های معدنی بردسکن صنایع معدنی مبتنی بر فعالیتهای دانش بنیان و دانش محور برای جلوگیری از خام فروشی و و رونق اقتصادی در این بخش ضروری است.

وی با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای واحدهای معدنی بر بازدید های علمی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه حوزه معادن بردسکن بیشترین اشتغال زایی را به خود اختصاص داده اند.

فرماندار بردسکن گفت: تولید محور اشتغال است و اگر تولید باشد امنیت نیز به دنبال دارد. وی با بیان اینکه تولید در صنعت ، تولید در معدن، تولید در کشاورزی و تولید در خدمات ۴ پایه اصلی در حوزه تولید است گفت: اگر در حوزه تولید به این ۴ پایه توجه ویژه ای شود در تولید موفق خواهیم شد.

وی افزود: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن دومین قطب معدنی در استان است ولی در حوزه صنعت به جایگاه واقعی خودش دست پیدا نکرده است.

دهقان زاده از پی گیری های دانشگاه پیام نور در بحث مجوز راه اندازی مرکز رشد و فناوری در این واحد دانشگاهی تقدیر کرد و گفت: نماینده عالی دولت در راستای اشتغال و تولید با محوریت مباحث دانش بنیان حمایت های لازم را خواهد داشت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات