اقتصاد دانش‌بنیان یعنی حال خوب اقتصادی کشور


روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، با حضور دکتر مسعود میرزائی‌شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مهندس داود تفضلی، معاون پشتیبانی فناوری ، در سلسله برنامه‌های بازدید حضوری از شرکت‌ها و مراکز به نام " میدان در دانش بنیان" بازدیدی از مجموعه چینی مقصود انجام پذیرفت.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، دکتر مسعود میرزائی‌شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مهندس داود تفضلی، معاون پشتیبانی فناوری ضمن بازدید از مجتمع تولیدی چینی مقصود، جلسه ای با هدف آشنایی با فعالیت و حمایت از این مجموعه تولیدی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر آراسته، مدیر بخش آموزش و توسعه فناوری مجتمع تولیدی چینی مقصود توضیحاتی در مورد شکل گیری این مجموعه تولیدی و واحدهای وابسته و توسعه یافته آن بیان کرد.

در ادامه بخش‌های مختلف با تنوع تولید بررسی گردید و برنامه های استارت آپی این مجموعه مورد تعامل و تبادل نظر قرار گرفت و در ادامه چشم انداز آینده این مجموعه ترسیم و به سمع و نظر رئیس پارک و هیات همراه قرار داده شد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری گفت: خلاء بسیاردقیقی بین دانش و صنعت مشهود است که می بایست این فاصله و مشکل برطرف شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان همچنین ادامه داد: لازم بذکر است در این موضوع خاص، پردیس صنایع معدنی که یکی از تحول‌های شگرف در ماه‌های اخیر است که این امکان را در تعاملات آینده خواهد داد تا شاهد توسعه و پیشرفت در این زمینه باشیم.

دکتر میرزائی اذعان کرد: برند پارک به عنوان یک مرکز توسعه یافته در کشور است و نگاه کلانتر ما نقش داشتن در تولید ناخالص داخلی ( GDP) کشور می باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۱ سه هدف عمده را در پیش رو داریم؛ معدن – صنایع غذایی – فرهنگ و زیارت.

رئیس پارک اظهار کرد: پارک در مباحث گفتمان سازی اجتماعی، آموزش نیروها و حرکت در مسیری که در عرصه های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد حرکت خوبی را آغاز کرده است.

دکتر مسعود میرزائی  همچنین متذکر شد: از نظر بنده اقتصاد دانش بنیان یعنی حال خوب اقتصادی

وی خاطر نشان کرد: ما در اینجا اعلام همکاری می‌کنیم و آماده هستیم با مجموعه تولیدی چینی مقصود با انعقاد تفاهم نامه و در عرصه مشخص شده دانش بنیانی فعالیت داشته باشیم که این موارد می‌تواند در آموزش یا سرمایه گذاری در بخش‌های دانش بنیانی پارک و یا ورود این مجموعه به سیستم دانش بنیان باشد.

در خاتمه این جلسه از سوی مجموعه چینی مقصود مطرح ش، بازدیدی جامع در وقتی مقتضی و با حضور معاونین پارک از مجموعه بزرگ چینی مقصود انجام گیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات