استاندار کرمانشاه: نیازهای استان باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه تامین شود

استاندار کرمانشاه: نیازهای استان باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه تامین شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان با شرکتهای دانش‌بنیان، گفت: دستگاه های اجرایی نیازهای خود را باید اول از طریق شرکت های دانش بنیان استان تامین کرده و سپس به فکر واردات از استان ها و حتی کشورهای دیگر باشند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام  سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: این شعار نباید در حد حرف و سخنرانی بماند و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با تقدیر از عملکرد سازمان جهاد دانشگاهی استان و مجموعه پارک علم وفناوری کرمانشاه در تحقق این شعار گفت: خوشبختانه مجموعه پارک اقدامات خوبی در بحث حمایت از دانش بنیان ها داشته و زمینه توسعه کمی و کیفی آنها را فراهم کرده است.

امیری مقدم با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان، گفت: یکی از مشکلات فعلی، عدم آشنایی مدیران استان با فعالیت این شرکت هاست و باید تلاش بیشتری برای برقراری این ارتباط و معرفی محصولات دانش بنیان به مدیران استان صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا یکی از راهکارهای ما حضور دو تا سه شرکت دانش بنیان در جلسات شورای اداری استان است تا ضمن معرفی محصولات خود در این جلسات، زمینه ارتباط آنها با مدیران مربوطه و زمینه خرید محصولات آنها در دستگاه های اجرایی استان تسهیل شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت ها گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید نیاز خود را در مرحله اول از طریق شرکت های دانش بنیان استان تامین کرده و سپس به فکر واردات از استان ها و کشورهای دیگر باشند.

امیری مقدم گفت: در حوزه کشاورزی استان عقب افتادگی های بسیاری داریم و این درحالی است که در همین حوزه شرکت های دانش بنیان توانمندی در استان فعالیت دارند.

وی به نابودی بسیاری باغات منطقه کندوله اشاره کرد و افزود: این باغات بر اثر بی آبی در حال نابودی هستند واین در حالی است که با تجهیزات آبیاری قطره ای که تولید یکی از شرکت های دانش بنیان استان است می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

امیری مقدم تاکید کرد: محصولات دانش بنیان تولیدی در استان اول باید نیاز خود استان را مرتفع کرده و سپس به استان ها و یا کشورهای دیگر صادر شود.

وی افزود: البته انتظار این است که پس از استفاده استان از محصولات  این شرکت ها، کیفیت تولیدات آنها کاهش نیافته و حتی به تدریج بر کیفیت آنها افزوده شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از راه اندازی شهرک شرکت های دانش بنیان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: جهت تامین زیرساخت های این شهرک در ۵۰ هکتار از اراضی پارک علم و فناوری کرمانشاه، رییس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده اند که پیگیر تخصیص آن به استان هستیم.

امیری مقدم گفت: به محض وصول این اعتبارات، کار احداث این شهرک در استان آغاز می شود.

وی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه با راه اندازی این شهرک، زمینه رشد هرچه بیشتر و سریعتر شرکت‌های دانش بنیان استان و ورود آنها به عرصه تولید کلان را فراهم می کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات