دربازدید ۵ ساعته استاندار کرمانشاه؛از پارک علم و فناوری استان حمایت ویژه می کنیم

دربازدید ۵ ساعته استاندار کرمانشاه؛از پارک علم و فناوری استان حمایت ویژه می کنیم

استاندار کرمانشاه از پیگیری تحقق وعده ۱۰۰ میلیارد تومانی رییس جمهور برای احداث شرکت شهرک های دانش بنیان استان خبر داد.

بهمن امیری مقدم امروز در حاشیه بازدید پنج ساعته‌اش از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه، با تقدیر از تلاش های مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور، گفت: حقیقتا پارک با تلاش های بسیار خود ظرفیت خوبی برای توسعه و ارتقا فعالیت های دانش بنیان در استان ایجاد کرده است.

وی افزود: این مجموعه با علاقه و دلسوزانه از شرکت ها حمایت کرده و زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم می کند که حقیقتا جای تقدیر دارد.

وی افزود: طی بازدیدی که امروز از نمایشگاه داشتم خوشبختانه ظرفیت های خوبی در حوزه دانش بنیان در استان ایجاد شده که همه نشان از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در حمایت از شرکت های  دانش بنیان دارد.

امیری مقدم با تاکید بر بازدید مدیران استان از این نمایشگاه، گفت: ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان باید بیش از پیش برای مدیران استان تشریح شود تا زمینه استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه در تشریح دستاورد سفررییس جمهور برای شرکت های دانش بنیان استان، گفت: در این سفر رییس جمهور قول دادند ۱۰۰ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت تاسیس شهرک شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شود.

وی افزود: پیگیر تخصیص این اعتبار هستیم و به محض وصول آن کار تامین زیرساخت ها در ۵۰ هکتار اراضی پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت احداث شهرک شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

شرکت های دانش بنیان کرمانشاه باید ۲ برابر شود/ محصولات تولیدی استان حق واردات ندارند

امیری مقدم با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: اینکه جوانان ما به سمت و سوی تولید و رفع نیازهای کشور آمده اند اقدام ارزشمند و بزرگی است که باید به خوبی حمایت شده و از آن بهره برداری شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در همین راستا و در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل شده که پیگیر رفع مشکلات این شرکت ها و ارتقا و توسعه فعالیت های آن هاست.

وی افزود: باید ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان را به دو برابر افزایش دهیم و همه باید در این مسیر پای کار بوده و این شرکت ها را حمایت کنند.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال پایدار هم اشاره کرد و افزود: با توجه به این نقش مهم، همه دستگاه ها و بویژه بانک های استان باید پای کار بوده و تسهیلات مورد نیاز این شرکت ها را در اختیار آنها قرار دهند.

امیری مقدم به گله مندی برخی از این شرکت ها از عدم خریداری محصولات آنها در استان اشاره کرد و افزود: در حالی که محصولات این شرکت ها به کشورهای اروپایی و بسیاری کشورهای منطقه صادر می شود، متاسفانه در خود استان برخی از دستگاه های اجرایی از محصولات آنها خریداری نمی کنند.

وی افزود: پذیرفتنی نیست که محصولی در خود استان تولید شود اما مسئولان دستگاه های اجرایی آن محصول را از استان های دیگر و یا کشورهای دیگر وارد کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قطعا اجازه این کار به مدیران دستگاه ها داده نمی شود و محصولاتی که با کیفیت بالا در داخل استان تولید می شود باید توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان حمایت شود و اجازه واردات محصولات مشابه را نمی دهیم.

استاندار کرمانشاه امروز(یکشنبه) بازدیدی پنج ساعته از این نمایشگاه داشت و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات شرکت ها و واحدهای فناور حاضر در نمایشگاه، همانجا پیگیری لازم جهت رفع مشکلات برخی از  واحدها را انجام داد.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه از پنجم تا نهم شهریور همه روزه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و بعدازظهر ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در محل برج فناوری کرمانشاه برپا خواهد بود.

بازدید از این نمایشگاه روز چهارشنبه (نهم شهریور) برای عموم آزاد است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات