رویداد رفع نیازهای فناورانه حوزه محیط زیست استان گلستان برگزار شد

رویداد رفع نیازهای فناورانه حوزه محیط زیست استان گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر حامد رضایی در مراسم آغازین رویداد رفع نیازهای فناورانه حوزه محیط زیست گلستان که در محل کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، با بیان اینکه پارک‌‌های علم و فناوری متولی نوآوری و فناوری هستند، اظهارکرد: یکی از وظایف پارک برقراری ارتباط بین مراجع اعلام نیازکننده و مرجع تامین کننده فناوری است و در این بین سرمایه ما چیزی جز دانش، توان و خلاقیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان نیست.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به جامعه مخاطب این پارک‌ها گفت: بخشی از مخاطبان ما را استارتاپ‌ها تشکیل می‌دهند که در دوره رشد و توانمندسازی در مراکز رشد و نوآوری قرار می‌گیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه که به نوعی در حال توسعه شرکت‌های زایشی و در مراحل بعدی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، از دیگر مخاطبانی هستند که از خدمات پارک‌های علم و فناوری برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در همه این حوزه‌ها ما باید به جامعه‌ای خدمات بدهیم که نیازهای فناورانه خود را به پارک علم و فناوری اعلام می‌کنند. از ابتدای امسال و پس از اعلام فرمان رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست در استان گلستان نیازهای فناورانه خود را به پارک اعلام کردند. هرچه ارتباط بیشتری بین مجموعه‌های نیازمند فناوری و مراجع تامین کننده آن برقرار باشد محصول مورد نظر کارفرما به درستی تولید و در اختیارش قرار خواهد گرفت.

دکتر رضایی در ادامه با اشاره به عوامل اثرگذار در رشد اقتصادی گفت: نیروی کار، نهادهای اقتصادی و مالی، زیرساخت‌ها و دانش از عوامل موثر در این زمینه هستند که ما اینجا می‌توانیم دو حوزه اصلی نیروی کار و دانش را شکل دهیم و در عین حال در حوزه زیرساخت‌ها نیز تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که اقتصاد دیجیتال و مشارکتی است تنها مدلی که می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند همین پارک‌های علم و فناوری هستند.

گفتنی است؛ این رویداد یک روزه با همکاری پارک علم و فناوری گلستان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها(تانا) برگزار و ۱۶ طرح فناورانه محیط زیستی توسط فناوران از سراسر استان ارائه گردید.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات