نقشه راهبردی برای استفاده از دریا در استان بوشهر تدوین شود

نقشه راهبردی برای استفاده از دریا در استان بوشهر تدوین شود



آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح فاز نخست طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای توسعه و پیشرفت برخوردار است.

وی به نقش بسیار مهم دانش در تولید قدرت و ثروت اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر در زمینه اقتصاد کرانه‌ای دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه تلاش شود.

امام جمعه بوشهر خواستار تدوین نقشه راهبردی برای استفاده از ظرفیت دریا شد و تصریح کرد: برای بهره جستن شرکت‌های دانش بنیان از قابلیت دریا در استان بوشهر در تولید محصولات کرانه‌ای و اقتصادی تدوین نقشه راهبردی براساس سند چشم انداز ضروری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در مرزدریایی با خلیج فارس دارای طولانی‌ترین ساحل و پسکرانه است و تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه دریا دارد به گونه ای که ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی و ۷۰۷ کیلومتر پسکرانه دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دریا برای تولید محصولات دانش بنیان گفت: این ظرفیت در ابعاد گوناگون تولید،‌ اشتغال و صادرات می‌تواند نقش تاثیر گذاری در توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استفاده از ظرفیت دریا در تولید محصولات را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت استفاده و بهره برداری از ظرفیت دریا سوق داده شود تا بتوان از این گنجینه خدادادی بهره لازم برده شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا حماسه آفریدند افزود: در جریان بحران ویروس کرونا شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی مهمی کردند و در تولید انواع محصولات توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات