دیدار دکتر علی باستی با نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی

دیدار دکتر علی باستی با نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی


دکتر باستی در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور بندر مرزی آستارا و دیدار با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفتند: پارک علم و فناوری استان گیلان، ۱۲ مرکز رشد و نوآوری دارد و بیش از ۳۰۰ شرکت، واحد فناور و هسته در آن مراکز فعالیت می ‌کنند .

وی با بیان اینکه مرکز رشد آستارا به عنوان مرکز رشد اقماری در استان گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت های شهرستانی و منطقه ای آستارا آنها را تقویت کنیم .

رییس پارک علم و فناوری گیلان هم مرز بودن آستارا با کشور جمهوری آذربایجان را از مهمترین پتانسیل های این شهرستان برشمرد و توضیح داد: این شهرستان می تواند برای صادرات محصولات دانش بنیان و فناور نقش مهمی را ایفا کند .

وی با اشاره به اینکه ۵۰ طرح در هر ماه از سوی جوانان صاحب ایده به پارک‌های علم و فناوری استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: با نگاه های کارشناسی، طرح ها را برای تبدیل به ثروت و تجاری‌سازی بررسی و ارزیابی می‌کنیم .

ایشان یادآور شد: هوش مصنوعی، سامانه ‌های مکان ‌محور، محتوای دیجیتال، کسب‌ و کار الکترونیک از طرح های پذیرش شده در پارک علم و فناوری استان گیلان است .

وی در پایان اضافه کرد: پارک علم و فناوری از افراد صاحب ایده دارای توان تبدیل آن به کسب و کار، با تامین فضای فیزیکی، تسهیلات ارزان ‌قیمت و آموزش لازم حمایت می کند .

در ادامه غلامرضا مرحبا نماینده مردم شریف آستارا به بعد مسافت و دوری این شهرستان از مرکز استان اشاره داشتند و حمایت بیشتر و ویژه تری را از مجموعه پارک گیلان نسبت به جوانان و مبتکر و نوآورر شهرستان آستارا خواستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز رشد واحدهای فناور آن در سال ۸۸ تاسیس و هفت شرکت فناور در آن مستقر شده است .



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات