تور آشنایی با ماموریت‌ها و خدمات حوزه‌های پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد


تور یک روزه آشنایی با ماموریت‌ها و حوزه‌های پارک علم و فناوری خراسان، ویژه واحدهای فناور و دانش‌بنیان جدیدالورود در سال ۱۴۰۰، برگزار شد. در این تور، تعداد ۲۰ تیم به معرفی واحد خود پرداختند. همچنین ماموریت و خدمات حوزه‌های مختلف پارک به تفصیل ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ در این تور یک روزه که از صبح تا بعدازظهر روز دوشنبه ۲۶ مهرماه برگزار شد، رئیس و معاون پشتیبانی فناوری پارک خراسان، ضمن خوش آمدگویی، نکاتی را بیان کردند. همچنین تیم های حاضر به معرفی واحد خود پرداخته و در مقابل، واحدهای مختلف پارک به ارائه ماموریت ها و خدمات خود پرداختند.

رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در شروع جلسه، اظهار کرد: اعضای پارک خراسان مانند خانواده‌ای در کنار یکدیگر هستند. مفتخریم که از زمان شکل‌گیری پارک تاکنون، توانسته ام در کنار ۱۸۰۰ طرح و ایده باشیم تا با کمک به آن‌ها، شاهد موفقیتشان باشیم و اکنون به دانشی دست یافته ایم که می‌توانیم چنین برنامه‌ و تورهایی را اجرایی کنیم و رازهای موفقیت خود را با شرکت‌های جدید عضو پارک در میان بگذاریم.

وی افزود: خراسان رضوی دارای فرهنگ خاص و دانشگاه‌های معتبر است، بنابراین پارک خراسان موظف است تا در پیش‌برد اهداف شرکت‌ها سرعت ببخشد. این سرعت سبب می‌شود تا افرادی که وارد این مجموعه می‌شوند زودتر متوجه شوند که راهی را که انتخاب کردند، درست است یا خیر. این بزرگترین کاری است که پارک خراسان برای شرکت‌های جدید انجام می‌دهد.

قنبری عنوان کرد: شرکت‌هایی همچون شرکت احیا درمان پیشرفته که تنها تولیدکننده ونتیلاتور در کشور است، در پارک خراسان رضوی به دنیا آمد. همچنین به شرکت هایی چون آهار شرق، کافه بازار، اپلیکیشن نشان و ... به عنوان نمونه ای از شرکت های شاخص عضو پارک اشاره کرد.

گفتنی است برخی از شرکت‌های موجود در پارک در دوران شیوع کرونا، محصولاتی در این راستا به کشور ارائه دادندکه کمک شایانی به حوزه پزشکی شد.

وی ادامه داد: فضای خانوادگی موجود در پارک خراسان، انتقال تجربه و دانش شرکت‌های تازه وارد به پارک را افزایش می‌دهد. همچنین ما موظف هستیم تا سطح آگاهی شرکت‌های جدید را افزایش دهیم.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان اضافه کرد: از شرکت‌های جدید عضو پارک می‌خواهم که در طراحی سازمان خود به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و فناور، تفاوت‌هایی را قائل باشند و این تفاوت در چابکی و انعطاف‌پذیری آن‌ها است.

در ادامه این برنامه مهندس اکبر امینی، معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم ‌و فناوری خراسان، اظهار کرد: این برنامه برای اولین بار در پارک علم وفناوری خراسان در حال برگزاری است. مزیت‌های این برنامه شامل حال مسئولان پارک و شرکت‌های جدید عضو خواهد شد و فضای ارتباطی موثری در توسعه کسب و کارها ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در پارک خراسان کسی به عنوان رقیب وجود ندارد. در این مجموعه همه به نوعی همکار هستند، حتی اگر دو شرکت محصول مشترکی داشته باشند، شریک یکدیگر محسوب می‌شوند تا بازارهای بزرگتری را فتح کنند. اگر شرکت‌ها با این نگاه، کنارهم باشند و دست یکدیگر را بگیرند، اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کسب‌وکار‌ها علاوه بر مزیت معنوی، باید مزیت اقتصادی نیز داشته باشند که این شرط بقای کسب‌وکار است. ما باید در کمال رفاقت و صداقت برای بیزینس کار کنیم. تفاوت عمده فعالیت‌های انجام شده در پارک خراسان این است که باید مبتنی بر علم، کار اقتصادی انجام شود.

همچنین تعداد ۲۰ تیم فناور و دانش بنیان حاضر در جلسه که همگی در سال ۱۴۰۰ در پارک خراسان پذیرش شده اند، هریک به معرفی خود پرداختند و بستر آشنایی ایشان با یکدیگر را فراهم آوردند.

در جلسه بعدی این تور که در محل سالن جلسات سایت مرکزی پارک برگزار شد، خدمات پارک به طور جامع به شرح ذیل معرفی و ارائه شد:

  • خدمات معاونت توسعه فناوری، با ارائه مهندس سعیده محمدیان، کارشناس نظارت و ارزیابی پردیس ها و مراکز فناوری
  • خدمات دفتر آمار و فناوری اطلاعات، با ارائه مهندس رضا اکبری، مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات
  • خدمات معاونت توسعه و مدیریت منابع، با ارائه علیرضا افتاده، سرپرست امور اداری و منابع انسانی
  • خدمات روابط عمومی، با ارائه مهندس فریده برقی، مسئول روابط عمومی
  • خدمات آموزش و مشاوره، با ارائه زهرا خسروی، کارشناس آموزش و مشاوره
  • خدمات توسعه کسب و کار، با ارائه مهندس سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار
  • خدمات توسعه بازار و پروژه ها، با ارائه مهندس ساناز حسینیان نژاد، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه ها

شایان ذکر است در این تور یک روزه، از کارخانه نوآوری و فضاهای پارک نیز بازدید به عمل آمد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات