تولید دستگاه اندازه‌گیری سطح ویژه BET برای اولین بار در کشور


مدیرعامل شرکت توس نانو در مراسم رونمایی از دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان خراسان رضوی در خصوص معرفی محصول این شرکت، اظهار کرد: حوزه فعالیت شرکت در زمینه توسعه اتوماسیون آزمایشگاهی است. دستگاه جدید ما برای اندازه‌گیری سطح ویژه BET طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی محمدعلی غرابادیان افزود: کار این دستگاه اندازه‌گیری سطوح، حفرات و میزان سطح آزاد آن‌ها برای استفاده از اندازه‌گیری کاتالیست‌ها و سایر مواد نانو حفره استفاده می‌شود. این دستگاه نمونه داخلی نداشته و برای اولین بار است که با این روش تولید شده است.

مدیرعامل شرکت توس نانو ادامه داد: تلاش کردیم تا طراحی و تولید این محصول را در سطح دستگاه‌های تراز اول دنیا انجام دهیم تا بتواند فرآیند را به صورت کاملا خودکار انجام دهد. همچنین نموداری که برای ارزیابی سطح ویژه ارائه می‌دهد یک نمودار دقیق است که به کمک پژوهشگران می‌آید.

غرابادیان در خصوص موارد مصرف این دستگاه تشریح کرد: در صنایع نفت و گاز، کاتالیست‌ها، پودرهای دارویی و پودرهای نانومتری کاربرد دارد. اولین نمونه این دستگاه به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد فروخته شده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات