موفق به چاپ مقاله در Journal of Food and Bioprocess Engineering شدیم


شرکت آرمان گستر افزون شرق، هسته مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد، موفق به چاپ مقاله در Journal of Food and Bioprocess Engineering شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری گناباد؛ الهه مرادی مدیرعامل شرکت آرمان گستر افزون شرق از هسته های پذیرش شده و مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد با همکاری دکتر فیضی، مدیر فنی و رئیس آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی و دکتر R. Lakshmipathy، استادیار گروه شیمی کالج فناوری KCG هند، مقاله ای با موضوع میکروانکپسولاسیون عصاره گرده زعفران حاوی ترکیبات پلی فنلی در مجله Journal of Food and Bioprocess Engineering به چاپ رسید و با شماره سریال استاندارد بین‌المللی ISSN: ۲۶۷۶-۳۴۹۴ در (DOAJ) نمایه شده است.

الهه مرادی گفت: گرده زعفران یکی از ضایعات کشاورزی است که سالانه به مقدار زیاد تولید می شود، این قسمت از گل زعفران دارای خواص فیزیکوشیمیایی و تغذیه ای فراوانی است که حفظ این خواص بسیار مهم است. یکی از راه های حفظ این خواص، کپسوله کردن می باشد و نتایج این تحقیق می تواند کمک زیادی به استفاده از این محصول کشاورزی در صنایع غذایی و دارویی کند.

وی ادامه داد: گرده زعفران دارای خواص متفاوتی مانند خواص آنتی اکسیدانی و حسی است و همچنین منبع بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است و به منظور محافظت از پلی فنل ها، عصاره گرده زعفران با روش خشک کردن اسپری با مالتودکسترین به عنوان حامل به صورت ریز کپسوله شد. تصاویر SEM نشان داد که میکروکپسول های تولید شده به شکل کروی هستند و نتایج نشان داد که خشک کردن با پاشش می تواند به طور قابل توجهی محتوای پلی فنلی و همچنین ظرفیت آنتی اکسیدانی عصاره ها را حفظ کند و بنابراین کاربردهای بالقوه ای در محصولات غذایی و دارویی دارد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات